התרגום המילולי של טלמיטינג הוא כריית טלפונים – ממש כשם שכורי זהב כורים במכרות, כך אנשי טלמיטינג כורים בעזרת שיחות טלפוניות ברחבי הארץ בשאיפה למצוא לקוחות פוטנציאלים.   מדובר בעצם בפנייה יזומה במטרה לתאם פגישה בין אנשי מכירות ללקוח. הפגישה אמורה להוביל למכירה של המוצר או השירות אולם היא אינה מכירה בעצמה.  אנשי טלמרקטינג מתחילים בטלמיטינג ומובילים את כל תהליך המכירה.

כיום ניתן לעשות טלמיטינג לבד, בעזרת איש מקצוע יעודי למטרה זאת בדיוק. כמו כן יש מספר חברות אשר מציעות שירותי טלמיטינג או שירותי צ'אט עבור אתרים. הצעד הראשון לקראת טלמיטינג הוא ניתוח של קהל היעד בכדי לוודא כי הטלפונים מגיעים ללקוחות בעלי פוטנציאל קנייה גבוה ולא סתם יזרקו לחלל האוויר. כאשר ישנה רשימה של טלפונים חשוב להבין מה המסר אותו רוצים להעביר ואיך להעביר אותו ולשדר אותו ללקוח. זכרו להתחשב בפרמטרים ייחודיים של המוצר וכי קביעה של פגישה דרך הטלפון היא לא קלה ללקוחות, שכן הם לא רואים לא אתכם ולא את המוצר דרך הטלפון בניגוד לחנות לדוגמא. הדרך לבנות מסר היא על ידי שאלת השאלות הנכונות – האם מדובר במוצר מוכר? האם אתם חברה מוכרת? האם אתם מוכרים מוצר או שירות? האם אתם יכולים לתת משהו אקסטרה בשיחה ( בין אם הדגמה, השמעה של ביקורת או עצת מומחה)? וכדומה.
חשוב מאוד לדעת גם את הטריקים של טלמיטינג – כך לדוגמא חשוב לדעת איך להגיע ללקוח עצמו בין אם צריך לעקוף את הילדים (כאשר מדובר בשיחה לבית) או לעבור את המזכירה (כאשר מדובר בשיחה למשרד). כמו כן עם הזמן לומדים לדעת מתי באמת כדאי להתקשר שוב ומתי גם כאשר אומרים לכם להתקשר שוב, השיחה החוזרת לא תהיה יותר אפקטיבית מהשיחה הראשונית.

חשוב מאוד גם לא להתייאש – אף אחד לא אוהב לקבל לא כתשובה אבל אין זה אומר שצריך להרים ידיים אחרי הלא הראשון שלכם ולהמשיך במרץ קדימה. כאשר השיחה מתבצעת על ידי נותן שירות מקצועי ולא על ידיכם, הרבה יותר "קל" מחד כי לא שומעים את הלא בפנים.  מצד שני לא פשוט להסביר לאיש מקצוע מה החזון שלכם, המסר שלכם והדגשים. חשוב להבין מה יותר עקרוני לכם – להעביר מסר כמו שרק אתם יכולים או שאדם אחר יקבל סירוב בשבילכם. במידה ואתם בוחרים באופציה הראשונה, ניתן להעביר הדרכה של מי שיהיה אחראי על טלמיטינג, בכדי שיבין מה אתם רוצים להעביר. אם אתם בוחרים באופציה השנייה ומעוניינים לעשות טלמיטינג בעצמכם – ניתן להקל על המעמסה בעזרת "תסריטי-שיחה" מקצועיים.  אמנות המכירה נשענת רבות על יכולות של איתור הלקוחות הנכונים והפוטנציאליים למכירה.   אם תכינו את עצמכם מראש – הסיכוי שלכם למכירה גבוה יותר.

חשוב מאוד להציב יעדים ריאלים – כאשר אתם עושים טלמיטינג  בעצמכם, הכינו מראש רשימה של 30 איש לפני כל יום עבודה ותוודאו כי אתם עוברים על כל הרשימה ויהי מה – גם אם 20 אנשים ראשונים יגידו כן וגם אם אותה כמות אנשים תגיד לא, תמשיכו עד סוף הרשימה. כאשר בחרתם באיש מקצוע שיעשה את העבודה הציבו גם לו יעדים ריאלים ודעו להעניק לו מוטיבציה לעבור את היעדים.

על מנת להגדיל את היעילות של קידום מכירות באינטרנט או בטלפון, כדאי מאוד לעשות ניטור על כל התהליך.  כאשר אתם אלה שמתקשרים, מומלץ לבצע סקרי לקוחות אחת לתקופה . כמו כן חשוב לשנות את תסריט השיחה בהתאם להרגשה הפנימית שלכם – אם אתם מרגישים שחלק מהתסריט משעמם את הלקוחות וותרו עליו.  לעומת זאת, אם אתם מרגישים שיש חלק שמעורר שאלות הרחיבו אותו – אינטראקציה היא מאוד חיובית.