עולם השיווק השתנה רבות בעשורים האחרונים, עם כניסת האינטרנט והשתלטותו על כלל ערוצי חיינו. החל מרשת הפייסבוק ועד לאתרי מכירות אינטראקטיביים המאפשרים קניית מוצרים ושירותים שונים דרך הרשת, כולל עסקים למכירה. כל עסק כיום, וכמעט כל אדם, מחזיק בלפחות אתר אינטרנט אחד, ולכן הגולש הממוצע יכול למצוא אתר בכל נושא שרק יעלה על רוחו.

 

אם בעבר היינו פוגשים שיטות שיווק חדשות כגון סוכני שטח אשר מציעים את המוצר בחינם בגרסת התנסות, הנחות ומבצעים חמים המפורסמים בטלוויזיה, ברדיו, שלטי חוצות, סוכני שטח ועוד, הרי שהיום נראה את התופעות הללו פחות ופחות. אופן השיווק באינטרנט, פרסום בגוגל וכמות אתרי האינטרנט הגדלה,  רק הולכים ומתגברים כיעד מספר אחד לקבלת תודעה ציבורית, אהדה ושיווק נכון ויעיל יותר.

 

שיווק באינטרנט באמצעות אתרי אינטרנט ועמודי נחיתה, הוא תחום מתפתח מאוד, כשהוא משתלט כמעט לחלוטין על רשת האינטרנט. עמודי הנחיתה ניתנים להצבה בכל מקום ברשת ובכל אתר מוביל, מה שהופך שיווק באינטרנט לאיכותי ויעיל, הפונה לקהל רחב היקף הרבה יותר, מאשר שיטות השיווק האחרות. בנוסף לעמודי הנחיתה – פרסום בגוגל, קמפיינים, אתרי אינטרנט, שיווק ברשתות חברתיות ועוד אלמנטים רבים, משמשים את אנשי השיווק הגדולים בעולם.

להיות שם כשזה קורה

ניקח לדוגמה מקרה בו איש שיווק וקידום מכירות של מוצר כלשהו במשק הישראלי, שאינו מחזיק בשום ידע של שיווק באינטרנט וברשת האינטרנט בכלל. הסיכוי שלו להצליח נמוך במיוחד שכן הוא אינו "מחובר" לדפוסי פעילותו של הלקוח הפוטנציאלי. בעולם בו רוב העולם מחובר לרשת האינטרנט, רוב קהל היעד שלך יגיע אליך דרך הרשת. גם במקרה בו כבר הגעת אל הלקוח באמצעות סוכן שטח כזה או אחר, רוב הלקוחות הללו, יערכו בדיקה ברשת האינטרנט אודות המוצרים השונים, טווחי מחירים ואלטרנטיבות שונות. רק באמצעות שיווק באינטרנט תוכל להגיע אל הלקוח באמת, ולגרום לו לבצע פעולה כזאת או אחרת.

 

קמפיין שיווק ממומן

הקמת אתר, דורשת לרוב, השכרת שירותי קידום אתרים, זמן רב, משאבים כלכליים גדולים ועוד תנאים רבים להצלחה. כשאנו יוצאים עם קמפיין שיווקי חדש, אין לנו דיי זמן לפנות לקידום אתרים ולהמתין עד שהאתר יגיע אל ראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש, ואנו נרצה כבר מההתחלה להיכנס אל העמוד הראשי. במקרה כזה, אנו יכולים לקדם כל קמפיין שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן המאפשר הצבת האתר או עמוד נחיתה, בראש תוצאות החיפוש כאשר אתה משלם עבור כל כניסה וכניסה לאתר עצמו. זוהי ללא ספק דרך יעילה להשגת קהל לקוחות לאתרים חדשים.

 

מבצעים והנחות

מאז ומעולם היו מבצעים והנחות אחד מגורמי המשיכה העיקריים של לקוחות בכל עסק ועסק. בתור לקוחות אנו יודעים שמתישהו יגיע מבצע על מוצר כזה או אחר ולעיתים אף במחירים ובתנאי רכישה נוחים במיוחד כמו פריסת תשלומים, ריבית נמוכה, חצי מחיר ועוד. פרסום המבצעים וההנחות בחנויות ובחלונות הראווה בלבד אינו מספק, וישנו צורך לפנות אל הלקוחות באמצעות רשת האינטרנט, אליה הם תמיד מחוברים, בצורת שיווק באינטרנט.

 

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק באינטרנט אינו כולל רק אתרים, שירותי קידום אתרים וקידום ממומן, אלא הוא מצריך עיצוב גרפי חכם ושיווקי, ראשוניות, בלעדיות וראש יצירתי. כאן נפתחת עבורנו האפשרות, לשווק עצמינו דרך הרשתות החברתיות, שהיא אופציית השיווק המובילה כיום בישראל.

 

כאמור, שיווק ברשתות חברתיות היא אחת מהשיטות המובילות של שיווק באינטרנט, בישראל ובעולם כולו. עולם הרשתות החברתיות מונות למעלה מחצי מיליארד משתמשים פעילים, ואנו יכולים רק לדמיין את הפוטנציאל העצום של שיווק באינטרנט הטמון ברשתות אלו.