שיווק ישיר הוא תחום שהולך ומתפתח ככל שהטכנולוגיה בעולמנו מתקדמת יותר. כיום ניתן למנות כמה וכמה סוגים של שיווק ישיר, כשהמכנה המשותף לכולם הוא בפנייה הישירה ללקוח הפוטנציאלי:

1.      שיחות טלפוןטלמרקטינג על ידי נציגים שמתקשרים לטלפונים האישיים של הלקוחות. זה יכול להיות לפלאפון או לקו הביתי, ובכל מקרה השיחה צריכה להיות נעימה ולא אגרסיבית. החיסרון העיקרי של שיווק ישיר בצורה הזאת היא שהלקוח לא מכיר את המטלפן ולא רואה את המוצר לפניו.       כיום ניתן באמצעות צאט לאתרים של סייטהוד, ליצור שיווק ישיר ואפקטיבי גם באתר שלכם.

2.      Door-to-door– שם לשיטה של סוכן או אנשי מכירות שעוברים מדלת לדלת בשכונות מגורים, בין בתים פרטיים ובין דירות במגדלי מגורים, ומציעים בפני כל דלת שנפתחת את המוצר או השירות. היתרון כאן הוא שיש לסוכן (או לסוכנת, כמובן) אפשרות ליצור קשר אישי, להשפיע על הלקוח בהרגשת אמינות ולהציג לו את המוצר מוחשית.

3.      מכתבים בתיבת הדואר– רצוי שיהיו יותר מפלאיירים. רצוי שהשיווק הישיר שלכם יהיה בצורת מעטפה חתומה וממוענת אישית ללקוח. אנשים רבים זורקים את המודעות הפרסומיות שהם מוצאים בתיבת הדואר ישירות לזבל מבלי לקרוא.
מכתב אישי וממוען במעטפה סגורה מגביר את ההתעניינות של הלקוח ויגרום לו להתייחס להצעה שלכם ברצינות.

4.      הודעות בתיבת הדואר האלקטרוני– שיטת שיווק ישיר זו הייתה מאוד מצליחה בשנים האחרונות, אך היא הוצפה במשתמשים עד שחוקקו חוקים למניעת הצפת תיבות של משתמשים בדואר פרסומי. כיום החוק מצריך מהמפרסם לקבל אישור מקדים מהלקוח הפוטנציאלי לשליחת ניוזלטר או דואר אלקטרוני. אך מרגע שקיבלתם את האישור מהלקוח- זו דרך יעילה וחסכונית מאוד שפונה ישירות ללקוח בזמן שהוא רגוע ומוכן לקריאה והתעניינות. עוד יתרון גדול בדואר האלקטרוני היא שזו מדיה דו-כיוונית. הלקוח יכול ליצור איתכם קשר בחינם וללא מאמץ.

5.       פנייה ללקוחות ברשתות חברתיות – שיווק ישיר הכי מתקדם כיום שנעשה באתרי רשתות חברתיות באתרי אינטרנט, ובראשם ה"פייסבוק". שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לכם לפרסם את התוכן שלכם ישירות לחוג הלקוחות שמיקדתם לעצמכם מראש. זה אומנם לא זול לפרסום כמו שיטת הדואר האלקטרוני, אבל היתרון הגדול בשיטה זו היא היכולת של המפרסם לבודד את קבוצת הפוטנציאל שלו ולפרסם רק בה.