מענה טלפוני לעסקים, מענה באינטרנט ומה שביניהם.

בעבר הלא רחוק רווחה הדעה שרק חברות גדולות זקוקות למענה טלפוני, אבל כיום ברור כי מענה טלפוני לעסקים הוא נחלתו של כל עסק הרוצה להגדיל את המכירות שלו. המענה הטלפוני איננו הוצאה כי אם השקעה – השקעה בקשר עם הלקוחות, בקידום מכירות ובחיפוש לקוחות פוטנציאליים. ואולם מענה טלפוני לעסקים בשיטה הרגילה הוא מוגבל – בכל רגע נתון יכול נציג החברה לבצע רק פעולה אחת.

 

גם טלמרקטינג באמצעות שיחות יוצאות בשיטה הקיימת כפוף לאותן מגבלות עצמן. אנשי מכירות נמדדים בכמות השיחות היוצאות שיזמו וכמות המכירות שהושגו באמצעותן. אבל האם ניתן למצוא סוג אחר של מענה טלפוני לעסקים, כזה שיאפשר לנציג שירות ומכירות לשוחח עם כמה אנשים בו זמנית? מתברר שכן.

 

מענה טלפוני לעסקים או צ'אט?

מענה אנושי באינטרנט הוא הצ'אט הישן והמוכר, אבל בלא המגבלות והרעות החולות שאפיינו אותו בעבר. חלק מהאתרים העסקיים מכילים אפשרות למענה אנושי באתר. אבל החידוש הגדול הוא שגם אתרים שאינם מכילים את האופציה הזו יכולים ליהנות ממנה בעזרת כלי איכותי ומקצועי המאפשר למפעילי האתר לשוחח עם הגולשים. הכלי החדש, פרי פיתוחה של חברת סייטהוד תקשורת לאתרי אינטרנט, מאפשר למפעילי האתר ליזום שיחות עם הגולשים ומנגד מאפשר לגולשים לפנות באופן ישיר למפעילי האתר. היתרונות על פני מענה טלפוני לעסקים הם משמעותיים:

 

ההוצאה עבור אחזקת המערכת הטלפונית היא גדולה יחסית, שלא לדבר על העלות הגבוהה של שיחות הטלפון. מענה באינטרנט חוסך חלק ניכר מההוצאה הזו.

המענה הטלפוני מאפשר ניהול שיחה מול לקוח פוטנציאלי אחד בכל זמן נתון, מה שמביא לתורים ארוכים של שיחות ממתינות במוקדים הטלפוניים. מערכת המולטי צ'אט של חברת סייטהוד תקשורת מאפשרת ניהול שיחות עם מספר רב של גולשים בו זמנית. הלקוח מרוצה, כיון שנענה כמעט מייד. הנציג מרוצה כיון שנוצרו לו יותר הזדמנויות מכירה.

בדיקת ההיסטוריה של הגולש יכולה לחשוף בקלות את ההעדפות שלו, כך ששיחת המכירה יכולה להיות מלכתחילה ממוקדת יותר.

מערכות החדשות לניהול צ'אטים מאפשרות גם הודעות פורצות המופיעות על מסכיהם של כל הגולשים באתר, המסבות את תשומת ליבם למבצעים שונים. ניסוח נכון של הודעה כזו מסב מייד את תשומת ליבו של הגולש.

מענה טלפוני לעסקים אפשר בעבר מענה לשיחות נכנסות, ואילו מכירה טלפונית בוצעה באמצעות שיחות יוצאות. האפשרות לשלב מענה אנושי באינטרנט בכל אתר מצרפת למעשה את השניים. מצד אחד ישנם הגולשים באתר, שהגיעו אליו בדרך כלל תוך כדי חיפוש משהו שהם מבקשים. מצד שני קיימת האפשרות לפנות לגולשים הללו שכבר באתר וליזום שיחות מכירה.

 

מענה אנושי באינטרנט הוא תחליף הולם. מענה טלפוני לעסקים אולי לא יעבור מהעולם, אבל חלקו בביצוע מכירה או במתן שירות בודאי ילך ויקטן.