עידן המדיה האינטרנטית המתפתח מבטל פעמים רבות את הצורך לצאת מהבית. במקרים של מסחר במגזר הפרטי, מהפיכת האינטרנט משרתת צדדים רבים בתעשיית המסחר על ידי צמצום פערי המידע בין מוצר אחד למשנהו, צמצום הצורך בתנועה מוגזמת למציאת פריט או מוצר מסויימים, ונגישות כוללת של פריטים מהיצרן אל הצרכן במינימום מתווכים.
מסחר אלקטרוני באינטרנט מאפשר הוזלת מחירים, צמצום זמנים מהייצור עד הצריכה, ונגישות מלאה של חברות ללקוחות ושל לקוחות למוצרים.


אתרי מסחר מאופיינים בדרך כלל במבחר גדול ככל האפשר של מוצרים. אתר מסחר אלקטרוני טוב שמספק את השירותים הנדרשים ללקוחות השונים מציג את עשרות אלפי המוצרים שבאתר בצורה נוחה ומסודרת, כך שהגולש יוכל למצוא בקלות את אשר חיפש מבין עשרות אלפי המוצרים. אתרי מסחר שונים בארץ ובעולם מתהדרים באפשרויות חיפוש וסינון אולטימטיביות שהרבה פעמים הן אלה שעושות את ההבדל בין אתר מסחר איכותי לאתר מסחר פשוט ומצ'וקמק. האם צריכים אנשי מכירות? לא , וזה בדיוק היתרון של מסחר אלקטרוני. במקום אנשי מכירות באינטרנט שמתרוצצים כל היום ועושים קידום מכירות למוצרים השונים, כאן הכל מתבצע באופן אוטומטי והגולשים נחשפים ורוכשים מוצרים אונליין.

קהל הגולשים באתרי מסחר אלקטרוני הוא רחב ביותר. בראש ובראשונה, אנשים בעלי מוגבלויות שאינם יכולים לגשת אל החנויות ולהזמין את המוצרים בצורה פיזית נעזרים באתרי מסחר אלקטרוני לצרכיהם השונים. הנוחות שברכישת מוצרים מאתרי מסחר משחקת תפקיד חשוב אצל אנשים בעלי מוגבלויות מכיוון שמדובר בצורך אמיתי ולא רק בעצלנות או ברצון לחסוך בזמן.

מסחר אלקטרוני באינטרנט – מה מוכרים וקונים?

 
למעשה ניתן היום למצוא הכל באינטרנט. ניתן לחיות חיים שלמים מבלי לצאת מהבית. החל ממצרכים בחנויות הסופרמרקט, דרך מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מוצרי פרסום שונים ועד למכוניות, יאכטות ומטוסים, רשת האינטרנט מציעה את שלל המוצרים המיוצרים בחברות השונות לצריכה מיידית, מהצרכן אל היצרן בתיווכן של חברות המשלוחים השונות.

מאפיינים של אתרי מסחר

 
באמצעות מנגנונים שונים כגון צ'אט לאתר, ניתן לייעל את תהליך המכירות באתר ולייצר שירות לקוחות אונליין. צ'אט לאתר הוא למעשה טלמרקטינג אנושי באתר שמאפשר לכם לייעל את אמנות המכירה ולהגדיל את המכירות דרך האתר.

גולשים באתרי מסחר

 
מעבר לכך, ניתן למצוא גולשים מכל רובדי האוכלוסייה מזמינים מוצרים שונים באתרי מסחר אלקטרוני. כיום אתרי המסחר האלקטרוני השונים הפכו להיות כלי יעיל להשוואת מחירים גורפת בשוק הארצי. מכאן נובע שקהל הגולשים הגדול ביותר הוא זה שמעוניין לקבל את המידע הנכון והעדכני ביותר בנוגע להבדלי המחירים בין הספקים השונים, ולבחור בהתאם לכך את הספק המתאים ביותר.