היום נורא נוח לקנות באמצעות האינטרנט, משום שכל מה שעושים זה לשבת מול המחשב ולחפש את המוצרים המבוקשים. כבר לא צריך ללכת לחנויות ולחפש שעות מחוץ לבית, כאשר חנויות רבות מקימות גם אתרי אינטרנט שמציעים את כל המוצרים באופן וירטואלי. דבר חשוב מאוד ובסיסי למדי היא המודעות הגדולה שצריכה להיות לפני שקונים משהו ברשת. לפני שקונים משהו, כדאי לקרוא ולהבין כמה נקודות חשובות שיכולות לעזור להבדיל בין קניה טובה ובין קניה גרועה. להלן מספר טיפים שיכולים לעזור ולהעניק את הכלים לכך:

לבדוק את טיב החנות


חנויות מסחר אלקטרוני באינטרנט שקמות בכל יום, באות מתוך המחשבה שהגולשים לא תמיד בודקים את הפרטים הטכניים החשובים, ויש כמה כאלה שצריכים לבלוט כאשר בודקים את החנות הוירטואלית עצמה. ראשית, לכל חנות וירטואלית צריכה להיות גם כתובת פיזית, חנות בסיס, מחסן אספקה וכיוצא בזה. הפרטים הללו הם מאוד קריטיים, משום שאם אין מספר טלפון שאפשר לנסות אותו ולהתקשר לראות מי עונה בצד השני, או אם כבר עונים, אז מי עונה? האם מדובר באנשים סובלניים או שמי שנשמעים חסרי סבלנות לחלוטין.

פרוטוקול הצפנה לקניה בטוחה


הפרוטוקול המדובר הוא SSL והוא מונע מזליגה של מידע חשוב ואישי לרשת. כאשר חושבים לקנות מוצרי פרסום דרך אתר אינטרנט חשוב מאוד לראות תמיד את המנעול הצהוב שמופיע על המסך, באחד הצדדים שלו. פרטים חשובים שיכולים לזלוג בעת מעמד הקניה הם פרטי כרטיס האשראי, כתובת, טלפון וכיוצא בזה. המנעול הצהוב ופרוטוקול ההצפנה צריכים להופיע לאורך כל תהליך מכירות באינטרנט, וכך ניתן לדעת שאפשר לקנות דרך האתר, שהרי הבעלים עושים הכל על מנת שהרכישה תהיה מהימנה.

המלצות על החנות


גם על חנות וירטואלית צריך למצוא המלצות. לכל עסק שמכבד את עצמו יש קהל לקוחות גדול ומאושר, שיכול להמליץ עלי הרכישות הללו. אחת הטכניקות המקובלות כיום היא להקליד את שם האתר במנוע החיפוש ולראות האם יש חוות דעת של גולשים אחרים לגבי האתר המדובר או לגבי מוצרים שונים שנרכשו דרכו. כמובן שביקורות צריכות להיות אמינות ולשקף את חווית הקניה האישית.
באתרים מכירות רבים ברשת, תוכלו לקבל שירות לקוחות אונליין, ישירות עם אנשי מכירות של האתר , באמצעות שירותי צ'אט לאתר – אמצעי קידום מכירות שיעזור לכם לקבל מענה לכל שאלה או בעיה שתצוץ במהלך הרכישה.