בעבר צ'אט אונליין היה שם כולל לתוכנות התכתבות באתרים הפופולאריים. היית נכנס לאתר מפורסם, בוחר באופציית הצ'אט, בוחר שם משתמש מדמיונך, ומתחיל לדבר עם אנשים שמזוהים בשם שהמציאו לעצמם. היום, עם התקדמות הטכנולוגיה האינטרנטית, צ'אט אונליין הוא כבר הרבה מעבר לכך.

סוגים של צ'אטים אונליין

החידוש הראשון אחרי אפשרות ההתכתבות בתוכנות צ'אט הוא לדבר ולשמוע את השותף שלכם. מהשלב הזה, החלו תוכנות הצ'אט להיות יותר אינדיבידואליות וכתוצאה מכך המשתמשים החלו להציג את עצמם ולא להסתתר מאחורי כינויים.

מצלמת רשת, גם כן הביאה שדרוג לתוכנות הצ'אט אונליין. המצלמה מתחברת בקלות לכל מחשב, ודרכה יש אפשרות לראות ולהראות. בשלב הזה כבר נשברו כל החוקים הישנים וכל תרבות הצ'יטוט הפכה להיות כנה כמעט לחלוטין. אנשים מזדהים בשמם האמיתי, מראים את עצמם כמו שהם, בביתם, במרחב הפרטי שלהם ובנוחות שלהם.

התפתחויות נוספות בתחום של צ'אט אונליין

ההתפתחות האחרונה בתחום הצ'אט, היא "רולטת הצ'אט". נרשמים לאתרים שמציעים שירות כזה, מצטיידים במצלמת אינטרנט, אוזניות ומיקרופון, ובכל פעם שלוחצים על הכפתור, התוכנה מחברת אתכם באקראיות גמורה לגבר או אישה המחוברים לתוכנה באותו הרגע. אם לא מוצא חן בעיניכם תוצאת האקראיות, אתם לא חייבים להתנצל בפני השותף, אלא פשוט ללחוץ על הכפתור שוב ולקבל תוצאה חדשה.

צ'אט אונליין לשימושים נוספים

צ'אט אונליין יכול לשמש גם לקבלת ייעוץ בזמן אמת: אתרים כמו קופות חולים ומכללות, מציעים שירות של נציג המחובר אונליין לרשת, ועונה על שאלות של גולשים בזמן אמת.

יש גם צ'אט לאתר של אנשי מכירות שיושבים בחדר הבקרה ופותחים בשיחה עם כל לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר והביע כוונה לרכישה.

עתידו של צ'אט אונליין

צ'אט אונליין יחליף בעתיד הקרוב את שיחות הטלפון. מרגע שהקדמה הטכנולוגית תתגבר על תקלות בשידור, תשפר את איכות השמע ותקצר את הדיליי (זמן ההמתנה בין הדיבור ועד שהוא נשמע אצל השותף לשיחה) לרמה אפסית, תקשורת זו תהיה אופציה טובה ומשתלמת יותר מכל מכשיר פלאפון או טלפון.