מערכות ניהול תוכן הן תוכנות שמאפשרות לכם לשלוט על החומרים שאתם מציגים באתר שלכם. העלאת מאמר חדש, שינוי טקסט קיים,העלאת תמונה או סרטון וידאו, חיבור של קישוריות בין האתר שלכם לאתרים דומים ועריכת מראה האתר, הם הדוגמאות העיקריות שמעניקות לכן מערכות ניהול תוכן.

מה קורה כאשר מערכות ניהול תוכן לא מנוהלות על ידכם?

רובנו לא יודעים כיצד לבנות אתר אינטרנט, ולכן אנחנו מעסיקים איש מקצוע בתחום. לאחר שהאתר נבנה והועלה לאוויר, איש המקצוע ממשיך להיות הצינור שלכם להעלאת המידע לאתר ולשינוי התכנים בו. מצב זה אינו אידיאלי, שכן על כל שינוי קטן אתם צריכים ליצור קשר עם איש המקצוע ולהטריד אותו. לפעמים ההסברים שלכם לא מובנים לו לחלוטין והוא אינו מבצע בדיוק את מה שרציתם. התוצאה היא שהאתר לא נראה בדיוק כמו שרציתם ולא מכיל את התכנים על פי מה שתכננתם.

מערכות ניהול תוכן לעצמאות עסקית

דרשו מאיש המקצוע שבנה לכם את האתר גישה למערכת ניהול התוכן שהוא עובד עימה. מערכות ניהול תוכן מגיעות בהמון וריאציות,ואפשר להעביר את האתר שלכם ממערכת למערכת.

לאחר שקיבלתם את הגישה למערכת באמצעות שם משתמש וסיסמא, תוכלו להתחיל לנהל את האתר בעצמכם.

מה צריך להיות במערכות ניהול תוכן

מערכות ניהול תוכן טובות צריכות להיות קודם כל קלות לשימוש. אלו מערכות שלא דורשות ידע בתכנות ואינן מסובכות יותר משליטה בתוכנת "windows". דבר שני, צריכה המערכת לספק לכם גישה לכל התכנים שבאתר שלכם, כגון שינוי ועיצוב מחודש של כל תמונה,מילה, צבע ועיצוב. דבר שלישי, מערכות ניהול תוכן טובות נותנות לכם שליטה להוספת רובריקות, קישורים ואפליקציות שונות.

דוגמאות של מערכות ניהול תוכן

Livecity ,liveDNS ו-2all, הן דוגמאות לשלוש חברות ישראליות שמציעות מערכות לניהול תוכן. חברות אלו מציעות לכם לרכוש דרכם"דומיינים" (כתובות אינטרנט), ולקצר את כתובות האינטרנט שאתם משתמשים בהן בשביל לעשותן קליטות יותר ללקוחות. בנוסף, הן מציעות לנהל על גבי הממשקים שלהם, חנות מסחר אלקטרוני באינטרנט הכוללת ממשק של גביית הכספים, אחסון אתרים על גבי שרתים חזקים עם נפח אחסון ענק, ואפילו בניית אתר חינם.