דומיינים הינם למעשה כתובות האינטרנט אותם אנו כותבים במטרה להגיע אל אתר האינטרנט הרצוי. כל דומיין מורכב משני חלקים. הראשון, שם הדומיין, אשר הינו למעשה ממש כמו שמו. שם הדומיין מופיע לאחר קידומת ה-www, ויכול להיות מורכב מאותיות ומספרים בלבד. לאחר שם הדומיין, מופיעה סיומת הדומיין אשר לה מספר אופציות כגון com, net, org, co.il, biz, info ועוד.

 

לעיתים קרובות נרצה להקים אתר, ונמצא לו שם מדהים שיהווה תוספת משמעותית לחוזק האתר ולשיווק שלו ברשת. מחקרים ונתונים סטטיסטיים רבים מעלים כי לשם הדומיין ישנה השפעה מכרעת בנוגע להצלחתו, וזהו אלמנט שיכול להוות את ההבדל בין אתר מצליח לאתר כושל.

 

שם הדומיין תפוס

כשאנו ניגשים לקניית הדומיין אנו מקישים את שם הדומיין הרצוי לאחר מחשבה רבה על איכותו והיכולת שלו לעודד את הצלחת האתר. לאחר בחירת שם הדומיין נבחר את הסיומת אשר גם לה השפעה מכרעת על קידום האתר והצלחתו. נעדיף כתובת ישראלית כגון co.il או במקרה בו הדומיין תפוס, נוכל לפנות לסיומות כגון com, net. Org ועוד.

 

ישנה אופציה נוספת, והיא קניית דומיינים יד שנייה. התופעה של מכירת דומיינים יד שנייה הופכת פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות, בעיקר בשל היכולת למכור את שם הדומיין במחיר גבוה יותר, ולפעמים אף פי כמה וכמה מהשווי המקורי שלו.

 

דומיינים תפוסים רבים

בתקופה האחרונה נוצרה מציאות חדשה, מציאות בה מכירת דומיינים יד שנייה הפכה לרכישה שגרתית. דומיינים, בעיקר בעברית, נקנים ע"י מכירות באינטרנט בקצב מסחרר בעיקר עבור שמות רצויים ונמכרים כגון שמות של מקצועות, שמות בעברית ושמות דומיין רבים היכולים לקדם את המכירות של כל אתר ואתר. דומיינים אלו נמכרים לכל המרבה במחיר, ומגיעים עד לכדי אלפי שקלים לכל דומיין.

 

תופעת מכירת דומיינים יד שנייה הופכת נפוצה ומקובלת יותר ויותר אצל אנשי מכירות בעולם האינטרנט ובניית האתרים. כניסת האפשרות לשמות דומיין בעברית הפכה את התחום לתחרותי עוד יותר, ולקניית שמות דומיין רבים בהם לא נעשה שימוש והם מחכים לקונה המאושר.