אחד מיתרונותיו הגדולים של האינטרנט, הוא הקלות והמיידיות שניתן לבצע עסקים ולהעניק שירותים ללקוחות. בחברות רבות, משתמשים בצ'אט אונליין לשירותי מכירה, שירותי לקוחות ועוד. נציג מכירות אונליין יכול להתכתב דרך הצ'אט, לשוחח ולעיתים אף להיראות דרך מצלמה. יש יתרונות רבים כאשר מעניקים שירות דרך נציג מכירות אונליין, התייעלות והגדלת מכירות הם רק חלק מהם.

מהו נציג מכירות אונליין?

נציג זה הינו נציג מכירות לכל דבר, אשר מטרתו הסופית היא למכור ללקוח את שירותי או מוצריה החברה בה הוא עובד. אנשי מכירות פועלים על פי אמנות המכירה, לה תנאים רבים ובעזרתה משפרים ומייעלים את יכולות המכירה שלהם. כאשר מדובר על מכירה אונליין, מדובר על נציג שמשוחח עם לקוחותיו בזמן אמת, כאשר הם גולשים באתר החברה, השיחה אישית יותר ופחות רשמית. הנציג יכול לפנות ללקוחות שפנו אליו דרך הצ'אט או לעשות פניה יזומה ללקוחות פוטנציאליים או לגולשים באתר.

יתרונותיו של נציג המכירות אונליין

אם נשווה בין נציג מכירות ברשת לבין מענה טלפוני, נמצא כמה יתרונות בולטים לשימוש בצ'אט. המשותף להם הוא המענה האנושי, אשר מעניק יחס חם ואישי יותר ללקוח, דבר המשפר את המכירה. השונה ביניהם הוא שצ'אט אונליין מתקיים כאשר הלקוח נמצא באתר החברה, הנציג יכול להוביל אותו באתר לראות את המוצרים השונים, לקרוא ולשאול שאלות.

כאשר מדובר במענה טלפוני, הלקוח לאו דווקא נמצא ליד מחשב וגולש באתר. יתרון זה הוא משמעותי כיוון שהמכירה מתבצעת בצורה אמינה יותר וטובה יותר ואכן מוכח כי שימוש בצ'אט למכירה מגדיל את אחוזי המכירות. כמו כן, במענה טלפוני לרוב קיימות שלוחות, אשר מבזבזות זמן יקר ללקוח, דבר אשר לא קיים באינטרנט. בנוסף, ישנם מקרים בהם ניתן לראות דרך מצלמת רשת את נציג המכירות, דבר ההופך אותו לאמין יותר ואישי יותר. ניתן גם לפנות ללקוחות הגולשים, ללא פנייה שלהם למכירה ובכך להגדיל את המכירות, דבר זה אינו קיים במענה טלפוני.

ניתן לראות כי ישנם יתרונות רבים בשימוש של נציג מכירות אונליין, המכירה נעשית בצורה אפקטיבית ויעילה יותר, הלקוח מרוצה יותר ולכן רוכש יותר. חברות רבות כבר אימצו שיטה זו והיא פועלת לטובת החברה ולקוחותיה.