עולם הקניות הגיע גם אל האינטרנט, כיום, מרבית הרשתות הגדולות והמוכרות מפעילות שירותי אינטרנט, דרכם ניתן לבחור את המוצרים ולבצע הזמנה ומשלוח עד הבית. ההזמנה כרוכה בשם משתמש וסיסמא, וכן עלות משלוח של בערך כ-30 שקלים להזמנה. למצטרפים, מציעות החברות מוצרי התנסות וכן משלוחים חינם מדי פעם. רבים בוחרים לבצע את הקניות שלהם דרך האינטרנט, יש יתרונות רבים בקניות אלו אך גם כמה חסרונות.

יתרונות הקניות דרך האינטרנט

היתרון המרכזי ביותר הינו החיסכון בזמן ואנרגיה שדרושה על מנת לערוך קניות בסופר עצמו, בחירת המוצרים, ההסתובבות, ההגעה והחזרה וכמובן העמידה בתור. דרך האינטרנט, ניתן לבחור בקלות את המוצרים הרצויים, לפי הקטגוריות באתר ולקבל אותם ארוזים ומוכנים לפתח הדלת בשעות הנוחות לכם. כמו כן, למי שאין רכב קיים קושי לערוך קניות ולכן הזמנה דרך האינטרנט יכולה להיות הפתרון הנוח ביותר. בנוסף, כאשר מבצעים קניות דרך האינטרנט, מסמנים את המוצרים הרצויים דרך קטגוריות שונות של סוגי מזון, בהם מוצגים כל החברות, במחירים שונים לאותו מוצר שאתם מחפשים, דבר זה יכול לחסוך בכסף וכן לבצע קניות מתוכננות ומחושבות. יתרון נוסף של אתרים אלו הוא שירות לקוחות, אשר מתקשר במקרה ואין מוצר מסוים, ושואל אתכם מה רצונכם, האם להחליף במוצר אחר, לבטל וכדומה. מוקד שירות לקוחות עומד לרשות הקונים דרך הטלפון.

חסרונות הקניות דרך האינטרנט

למרות היתרונות הרבים הקיימים באתרים אלו, ישנם כמה חסרונות בולטים לעומת הקניות בדרך המסורתית. במרבית המקרים, המוצרים המגיעים דרך הזמנה באתר הם באיכות טובה ומגיעים בשלמותם, טריים, בתוקף ארוך וכדומה. אך לא ניתן להשוות זאת לבחירה האישית של מוצרים, בייחוד כאשר מדובר בבשר, גבינות, פירות וירקות. בנוסף, לעיתים המחירים באתר גבוהים במעט מהמחירים הקיימים בסופר, המבצעים אינם זהים וכן עלות משלוח בכל הזמנה. ברוב האתרים לא קיים צ'אט לאתר אלא מוקד שירות טלפוני. כאשר ישנו עומס, לעיתים לא ניתן להזמין באותו היום ויש לחכות יום יומיים עד שהמשלוח יגיע.

ניתן לראות כי קניות באינטרנט הן נוחות ומשתלמות עבור אנשים רבים, אך חובבי הקניות, שאוהבים לבחור את מוצריהם, יבחרו בדרך הישנה.